Tuesday 27 December 2011

Lee Chong Wei Bebas Dapatkan Nasihat Misbun Sidek

SELAMAT DATANG KE KAKI BOLA NETWORK


Lee Chong Wei Bebas Dapatkan Nasihat Misbun Sidek

JURULATIH kebangsaan, Tay Seu Bock tidak menghalang jaguh badminton negara Datuk Lee Chong Wei untuk mendapatkan nasihat bekas jurulatihnya, Datuk Misbun Sidek mahupun sesiapa jua.
Meletakkan sasaran emas di Olimpik 2012 sebagai keutamaan, Seu Bock mahu tiada halangan yang boleh membantutkan perjuangan atau persiapan pemain nombor satu dunia itu.
“Saya tiada masalah untuk bekerjasama dengam Misbun, namun keputusan mengambilnya semula terletak kepada Persatuan Badminton Malaysia (BAM).
“Saya pernah bekerjasama dengan beliau. Tapi buat masa sekarang Rashid (Sidek) dan Hendrawan ada tolong saya, buat analisis perlawanan, taktikal dan sebagainya. (Jadi) bagi saya tiada masalah, terpulang pada BAM,” katanya.
Sambil mengakui bahawa beliau mempunyai mekanismenya tersendiri untuk meningkatkan prestasi ayam tambatan Olimpik itu tahun depan, beliau turut meletakkan sasaran tiga bulan untuk Chong Wei kembali ke prestasi terbaiknya.
“Bagaimanapun buat masa ini latihan mungkin saya akan buat benda yang sama kerana tiada masa, mungkin selepas Malaysian Open ada sedikit perubahan dari segi latihan, program semua,” katanya.
Sebelum ini, Chong Wei meluahkan hasratnya untuk mendapatkan semula khidmat Misbun yang meletak jawatan sebagai jurulatih BAM pada 31 Disember tahun lalu.
– Ehsan Buletin Sinar

No comments:

Post a Comment